By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Nettavisen søker etter en kreativ utvikler som ønsker å være med på å bygge framtidens nyhetsformidler.
Som den første rene digitale avisen i Norge har Nettavisen siden 1996 stått i front for utvikling av nyhetsformidling på nett. Som en av de første avisene i verden overførte vi en rettssak direkte, den første valgomaten kom i Nettavisen og innovasjonen på redaksjonelle områder har vært viktig fra første stund.
Som en del av Amedia jobber vi tett sammen med ett av de sterkeste miljøene for en bærekraftig og moderne utvikling av systemer som understøtter vårt produkt: Nyheter. I jobben som redaksjonell utvikler i Nettavisen vil du sitte tett sammen med vår redaksjon og de verktøy som finnes i konsernet og andre steder for å løse behovene vi sammen identifiserer.
Stillingen vil være en del av en nyopprettet avdeling i Nettavisen som skal jobbe med strategisk og taktisk utvikling og innovasjon innenfor den redaksjonelle sfæren. Hos VG har du sikkert sett deres koronastudio og deres nye flyoversikt, mens Dagbladet har laget vaksinekalender. Amedia og Nettavisen har allerede mange års erfaring med lignende produkter som understøtter det redaksjonelle produktet, og som i seg selv er god nyhetsdekning. Nå skal vi bli enda bedre på dette området, og der vil du være den sentrale personen.
Som redaksjonell utvikler i Nettavisen vil du være med på å bestille, bestemme og påvirke. Friheten vil være stor til å komme med løsninger, forslag og gjennomføre. I tillegg vil du være sentral i å bygge broen mellom Amedias mange muligheter, og den operative driften til Nettavisen.
Kunnskap om muligheter, evnen til å skjønne og bruke kode samt personlige egenskaper som både er en blanding av kreativ nysgjerrighet og løsningsorientert stahet, vil være viktig. Det er viktig å ha redaksjonell forståelse.
Nettavisen er en avis hvor det er lettere å få «ja» enn mye annet. Vi er i en offensiv angrepsposisjon, som vi har vært i 25 år og er ikke redd for å prøve nye løsninger og muligheter.
Din arbeidshverdag vil ofte være å delta på morgenmøter i redaksjonen, snakke med journalister om muligheter eller bare identifisere muligheter en digital verden gir oss i presentasjon, tilpasning og løsninger.
Du vil være sentral i veksten til Nettavisen de neste årene, og vil konkret jobbe med og igangsette viktige prosjekter som sammen med tradisjonell redaksjonell dekning skal gi et best mulig nyhetsprodukt for våre lesere.
Nettavisen er snart 26 år gammel bedrift som er en del av konsernet Amedia. Vi holder til i moderne lokaler midt i sentrum av Oslo. Som ansatt i Nettavisen får du være med og påvirke en nettavis i vekst – og være del av en arbeidsplass med godt miljø og hvor det er høyt under taket. Hvor vi verdsetter deg som person og din kunnskap, meninger og tanker. Nettavisen har fleksibel arbeidstid og sted, og tilpasser arbeidshverdagen for våre ansatte så de kan både jobbe i team og alene når det er riktig.
Har du spørsmål om stillingen så send en e-post, og du vil få svar veldig fort.
Bransjekategori | Media / Informasjon / PR |
Bransje | Journalistikk |
Alternativ bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett |
Alternativ bransje | Applikasjonsutvikling |
Arbeidsgiver | Mediehuset Nettavisen AS |
Akersgata 34 | |
0180 Oslo | |
Nettside | www.nettavisen.no |
Tiltredelse | Etter avtale |
Lønn | Etter avtale |
Søknadsfrist | 22.08.2022 |
Arbeidsplass | Akersgata 34, Oslo |
Tittel | Redaksjonell utvikler |
Sektor | Privat |
Stilling | Fulltid |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Pål Nisja-Wilhelmsen Direktør for innovasjon pal.nisja-wilhelmsen@amedia.no +4792013809 |